Lets have break a while

Sunday, March 20, 2011

Sunday Night Movie: World Invasion: Battle Los Angeles (WOW!!)


WOW!!! This is the awesome Sci-Fiction War Movie. I really like this movie A LOTssssss man. A must watch movie.
Sunday Night 19032011- Me , My Bro & Ren go watch this movie as recommended by our friends. I am satisfy watching this movie and i should give it 4 1/2 star. Gengs, this story about Aliens invasion to earth and how the army tackle and fight the unknown enemies which is destroying all humanity. The scene, actors make this movie awesome.
Aku rasa tabik dgn produksi filem ni. Penceritaan yang mengabungkan sains fiction yang hebat dan keberkesanan lakonan emosi para pelakon dan juga penampakan suasana perang yang real, memang tak di sangkal lagi kehebatan  produksi Hollywood ternyata mendahului produksi negara2 lain. Aku rasa you all patut tengok cerita ni, banyak hal boleh disingkap dari cerita ni.
Apa yang dapat saya perhatikan dlm cerita ni, semangat kental dan jati diri anggota tentera yang di ketuai oleh Aaron Eakhart (Staff Sarjan nantz) patut di contohi.  Walaupun di ambang kekalahan, semangat untuk berjuang masih ada.
Namun disebaliknya juga, sepanjang penceritaan perang filem ni, aku dapat menyimpulkan, kekuatan tentera Amerika ni lebih menjurus kepada serangan udara dan bom. Tanpa serangan udara dan kehebatan bom mereka, nmpk sangat battle di darat mereka boleh di patahkan. Patutlah waktu perang di Afganistan, Amerika banyak menggunakan kapal terbang pengebom untuk mematahkan kubu tentera Taliban. Haha..itu opinion aku ja.  So lepas ni, klu nak patahkan serangan Amerika, kita kena lumpuhkan  kekuatan serangan udara mereka lah tu kan?..haha
Kali ni aku tak tertidur di panggung macam dulu...sebelum tu aku ada tgk cerita Beastly & Drive Angry...pertengahan cerita aku sempat TERTIDUR beb..TAPi cerita ini, aku langsung tak nak kelip mata. So, itu petanda cerita ni dah menarik perhatianku yang Kaki Wayang..huhu.

Anyway, itu hanya opinion aku ja. Kalau siapa yang gemar cerita aksi, filem ni wajib di tonton. Cerita ni memang best. One of my favourite story.

No comments:

Post a Comment

Follow Me!
Get this widget here