Lets have break a while

Sunday, April 3, 2011

Digi Internet Prepaid..hmmm ish ish ish

Untuk teman teman yang belum tahu..aku nak khabarkan bahawasanya Digi Internet Prepaid telah mengubah nilai prepaid top up nya...Kepada sesiapa yang memakai Digi Internet Prepaid yang di daftarkan SEBELUM 1 March 2011, nilai top up RM10.00 akan boleh diguna pakai selama 5 hari. Manakala, bagi yang di daftarkan SELEPAS 1 March 2011, nilai top up RM10.00 hanya boleh diguna pakai selama 2 hari sahaja!!!
Hey!!! bengang aku dibuatnya..klu ku tahu!!!
Akan TETAPI/BUT, bagi mereka yang daftar SELEPAS 1 March 2011, nilai top up RM100.00 akan boleh diguna pakai selama 100 hari...wooo. Tapi bagi yang daftar SEBELUM 1 March 2011, nilai top up RM 100.00 hanya boleh diguna pakai selama 50 hari sahaja.
Nampaknya polisi baru Digi ni ada "win win situation" kepada pelanggannya. Tapi mcm aku ni, bukan boleh pakai 100 hari tu berterusan. Office dah ada Wi-fi, kira 100 hari tu macam jarang guna lah kiranya...so tak berbaloi bagi aku. Aku guna internet prepaid ni pun untuk masa tertentu bila ada kat rumah. Aku tak nak lah attach dengan monthly subcriptions..komitmen yang tak wajib pun.
So, Cadangan aku untuk Digi lah kan..apa kata Top up RM10.00 tu ditambah nilai penggunaannya selama 3 atau 4 hari. Jikalau itu menjadi keberatan, apa kata untuk nilai top up RM10.00 yang dibuat sebanyak 3 kali dalam sebulan(4 minggu), akan mendapat 3 hari tambahan tempoh penggunaan internet prepaid. Dengan cara ni, sekurang kurang nya, pengguna rasa ada kebaikan dan kelebihan berbanding provider lain.
Takkan Digi nak pelanggan mereka beralih arah ke provider lain kot??..apa kata korang fikir fikirkan lah cadangan aku ni.

No comments:

Post a Comment

Follow Me!
Get this widget here